ikona.png, 0 kB Nokturno.net / články / diskuze

  

+ přidej: dílko | obrázek» přihlásit | zaregistruj se

Diskuze ke článku: Hrdinové fantasy. Sledovat diskuzi přes RSS rss.

 Přidat komentář 



[<<]-[<]/2 [>]-[>>]
[6] čtenář Lord z Kak | odpověz | 16.01, 17:29 | # | 3 přínosný nepřínosný
ikonka
re: Skaven: Boj sice není základní vlastnost, ale také se zotožňuji s příspěvkem Lenky, že boj, střelba a házení nezáleží jen na síle a obratnosti. Jistě,postava musí mít sílu, aby zvládla zbraň, natáhla luk, měla větší průraz, ale to vše v pravidlech HF zakomponováno je. Obratnost také přispívá k obraně, takže podle mě tyto položky, ať už je nazveme vlastností či dovedností, v pravidlech mají své místo. P.S. Ve starších pravidlech(tehdy ještě volně stažitelných) ještě bylo pravidlo mohutnosti, kdy těžší zbraně a silnější válečníci dostávali bonus k zásahu právě díky "mohutnosti," neboli větší hybnosti, pokud se soupeř bránil zbraní a ne úhybem. To bylo dost dobré pravidlo, ale tvůrci jej zrušili, kvůli náročnosti na Pána hry a přidali k zásahu těžkým zbraním pro zjednodušení. Oni byli vůbec HF kdysi ještě komplexnější, řešili kde jakou situaci, ale těžko říct jestli to nebylo spíše na škodu.
[5] Skaven | @ | odpověz | 16.01, 16:27 | # | 7 přínosný nepřínosný
ikonka
re: čtenář Lenka: samozřejmě záleží na typu zbraně. pokud bojuješ třeba s dýkou/nožem, je rozhodující kinetická síla, tedy rychlost, s jakou dáš nepříteli ránu, což souvisí s obratností (samozřejmě záleží na tom, jak pravidla obratnost definují, ale musíš počítat s tím, že každá vlastnost je zobecněním a shrnutím více dílčích se sebou souvisejících reálných vlastností). Pokud bojuješ s mečem, tam je to spíše o síle. Je to těžká zbraň (co do hmotnosti pakliže hovoříme o obouručáku a pod.), takže tam je pro ovládnutí zbraně rozhodující síla. Pokud pravidla nepočítají s tím, že vrozená vlastnost má vliv na dovednosti, i tak je jasné, že boj nemůže být vlastnosot: copak postava, která se nikdy neušila bojovat má vrozenou schopnost zacházet s mečem?
[4] čtenář Lenka | @ | odpověz | 16.01, 15:37 | # | 4 přínosný nepřínosný
ikonka
re: Skaven: No já jsem sice psala, že to jsou dovednosti, ale rozhodně zase by se mi nelíbilo, kdyby se počítaly z obratnosti a síly. To ať ten boj radši zůstane vlastnost. Hlavně teda to házení s obratností moc společného nemá, se silou leda tak dohoz a sílu s jako to proráží (a to jsem v HF našla). A střelba mi taky nepřipadá moc o nějaký obratnosti nebo zručnosti. Spíš jako o tréninku střelby. Proto jsem psala, že mi to připadá jako dovednost, aby se to muselo hodně trénovat, ale ne to počítat ze síly a obratnosti. Navíc síla tam má pořád velkou váhu. Hraju za elfku bardku a s tím mečem toho moc neudělám, pokud se netrefim do nějakého citlivého místa. Mám strašně malý průraz a když má někdo zbroj tak to radši přenechávám našemu Dargovi.
[3] Skaven | @ | odpověz | 16.01, 13:45 | # | 9 přínosný nepřínosný
ikonka
re: čtenář Lord z Kaktusu: přesně jak říká tadydle Lenka - střelba, boj apod jsou jasné dovednosti. Je třeba si uvědomit, že síla a obratnost má na tyto dovednosti přímý vliv, stejně tak jako získané zkušenosti a dovednosti v boji.
Že autoři neměli dost času do vydání?! Vždyť se pravidla dělala deset let!!!
Knížku Tajná umění opravdu nemám, četl jsem pouze pravidla pro hráče, hru jsem neměl možnost hrát, takže veškeré řádky tohoto článku vycházejí pouze z čtení a úvah.
[2] čtenář Lenka | @ | odpověz | 16.01, 12:25 | # | 8 přínosný nepřínosný
ikonka
Tak recenze je celkem hezká, ale mám pocit, že její autor Hrdiny Fantasy asi moc nehrál, že? Takže jako první dojmy to beru. A četl i další příručky? Zřejmě taky ne. Škoda. Jinak musím souhlasit, že atmosférou a strohostí pravidel může hra odrazovat. Mě taky co se počtení týče nenadchla. Ale když se samotná pravidla zkusí ve hře, tak nám zatím fungují výborně a vypadá to, že opravdu byla testována. A ta strohost je při hledání opravdu spíše výhodou. Ale snad to v příštích verzích vylepší (DrD+ se fakt hezky čte). Boj, střelba a házení jsou spíše dovednosti, než vlastnosti, s tím se s recenzí ztotožňuji. Ale zase se mi mnohem víc líbí, že tam tyhle vlastnosti jsou a nepočítá se schopnost někoho zasáhnout z obratnosti nebo síly nebo zručnosti. Ten boj se mi líbí mnohem víc a navíc tam jsou styly boje, což už jsou dovednosti a rozvíjejí boj s různými zbraněmi a způsoby boje. Herní principy jsou podle mě jednoduché, nevím jak by se ale líbilo začátečníkům, že některé věci stojí na odhadu PJ a pravidla neradí přesně co s tím. Celkově mi připadá, že HF na první pohled nevypadají např. v porovnání s DrD+ tak přitažlivě, ale samotná pravidla fungují dobře...boj bývá svižný a nebezpečný, čísla zatím nemají žádné extrémní nesmysly a magie je super - sice jednoduchá a klasická s manou a kouzly, ale hodně pestrá. Jinak cena mi připadá úplně skvělá (náš PJ kupoval přes internet) a za 600 Kč jsem tam viděla velký bestiář, svět, pravidla pro PJ i postavy a magii. Nevím, kolik bude stát v DrD+ velký bestiář a předělávka asterionu, ale dohromady to bude tak 3x dražší. Mně se pravidla zatím líbějí a hlavně ta hra podle nich, ale každý si musí udělat svůj názor.
[1] čtenář Lord z Kak | odpověz | 16.01, 00:01 | # | 10 přínosný nepřínosný
ikonka
Zdravim, co se tyce Hrdinu Fantasy, recenze mi prijde trochu tvrda. Tuhle hru vlastnim a nehodnotil bych ji jinak nez kladne. Co se tyce recenze, mel bych par vyhrad. Autorovi recenze se nelibi vlastnosti jako boj, strelba, hazeni... Me to prijde jako neco, co u vetsiny HnH chybi. Proboha, copak schopnsost obstat v bitve zalezi jen na sile ci obratnosti? Boj zahrnuje umeni vladnout zbranemi, strelba zbranemi na dalku... Sila v tezo hre je dulezita pro pruraz zbrane a nosnost. Co se tyce strohosti textu, tak skutecne neni nejak kvetnaty, ale na druhou stranu to podle me nebylo mozne vzhledem k tomu, ze autori nemeli moc casu do vydani. Nepochybuji o tom, ze pokud vyjde dalsi verze, bude to jine. A navic, ja chci pravidla hlavne kvuli pravidlum, i kdyz mnohe by jiste potesily kulturni vlozky. Grafika a tak, to je to same. Ale kdyz prihledneme k samotnym pravidlum bez hodnoceni korektury a grafiky, jsou podle me vyborna. A ze nejsou originalni? Podle me docela jo, a i kdyby ne, tak jde o kvalitu. Tajna umeni: Zajimalo by me, zda si autor recenze koupil knihu Tajna umeni, protoze system magie a bozstevv nich je to prave orechove pro vyznavace magickych povolani, tech par kouzel v Pravidlech pro postavy je slaboucky odvar. Sila techto pravidel je v tom, ze jsou podle me dosti komplexni A nejlepsi je to, ze hrac nedostava "urovne" ale postupne zvysuje ruzne vlastnosti a dovednosti, jak bylo v recenzi psano, hrac ma moznost vypilovat svou postavu. Zkratka a dobre si myslim, ze recenze je sice celkem prizniva pro Hrdiny fantasy, ale obcas autor poukazuje na nektere veci, ktere jsou podle me spise kladem. To je ale vec nazoru. Drd+ jsem necetl, ale take jsem slysel ruzne nazory. Ja mam S Hrdiny takovou zkusenost, ze cim vice jsem je poznaval, tim vice jsem objevoval. Osobne tyto pravidla doporucuji, verim, ze maji na to, aby si sve priznivce nasli. To je posledni vec, kde s autorem nesouhlasi, protoze tahle pravidla na to OPRAVDU maji najit si svou cilovou skupinu.
[<<]-[<]/2 [>]-[>>]

› Online 24

› Zeď




čtenář Antilistí
(28.11.23, 19:14)
Já jsem tady furt...

Lakmé
(19.11.23, 17:13)
Taky sem semtam zabloudím, z nostalgie, pro pocit ...

čtenář Donar Tyr
(11.11.23, 01:51)
Ano, občas se sem vracím do minulosti... Je to hezký pocit :).

natir
(06.05.23, 13:33)
Kamarádové, jste tu alespoň občas? Alespoň na skok? Alespoň?

všechny zprávy | RSS


O nokturnu

Nokturno je místem pro všechny milovníky fantasie, dobrého počtení a rozumné rozpravy.

©1999-2024 Skaven

Shrnutí

komentářů: 14769
článků: 557
obrázků: 3653
dílek: 6445
autorů: 866