ikona.png, 0 kB Nokturno.net / články

  

+ přidej: dílko | obrázek» přihlásit | zaregistruj se

Pravidla FAS

29.12.02 | Skaven | Dřevárny

Standardní pravidla boje betaverze 1.0 z 12. února 2000 (© FAS)

Úvod
Tato pravidla vznikla vzájemnou dohodou organizátorů fantasy akcí. Jejich smyslem je sjednotit
herní systémy tak, aby si je hráči snáze zapamatovali a zvykli si na ně. Všechna níže uvedená
pravidla platí, "pokud pravidla konkrétní hry nestanoví jinak".

Zbraně
dýka 40 cm
tesák 60 cm
jednoruční meč 90 cm
obouruční meč 110 cm, musí se s ním bojovat obouručně
štít 60cm × 50 cm nebo kruh o průměru 55 cm
sekery a palice se zařazují stejně jako meče téže délky
luk s omezeným tahem, šípy s bambulí min. 5 cm
U každé zbraně se rozměrem myslí nejdelší naměřitelná délka. Které druhy vyjmenovaných zbraní
smí hráč používat, závisí na konkrétní hře. Jediná dovolená kombinace zbraní je jednoruční zbraň
a štít.

Dále zmíněné typy zbraní se považují za nestandardní a běžně nepovolené, nechť se však sjednotí:

hůl přibližně výška postavy. Pouze obranná, musí se držet ve třetinách.
vrhací zbraně 10 - 30 cm
kuše omezená stejně jako luk
řemdih: topor 30 cm, provaz + koule 20 cm
dlouhý dvojručák 140 cm
pěstní štítek držený jako poklička, musí se vejít do kruhu o průměru 30 cm
Materiál
Meče a hole: dřevo, ne bambus. Kov jen na spojování a doplňky.
Štíty: cokoliv bezpečného.
Ostří sekyr a palic: cokoliv měkkého. Ostří sekyry se po dopadu musí ohnout.
Vrhací zbraně: měkké materiály bez zátěží.
Bambulky šípů musejí být pečlivě přidělané, měkké a velké.
Bezpečnost
Žádná část výzbroje nesmí mít ostrou hranu, špičku či uvolněnou součást. Nesmí se bojovat
zlomeným mečem.

Všechny zbraně schvalují organizátoři, případně je zkoušejí na majitelích. Každá zbraň může být
kdykoliv organizátory zakázána bez udání důvodů. Obzvláště přísně se kontrolují střelné zbraně.

Soubojový systém
Životy
Hraje se na životy. Každý hráč si svoje životy počítá. Základní počet životů závisí na konkrétní
hře a zpravidla nesmí být překročen. Každý platný zásah ruční zbraní, vrhací zbraní nebo šípem
ubere zasaženému jeden život. Při ztrátě posledního života postava umírá.

Platné zásahové plochy
celý trup a horní části končetin vyjma rozkroku
vnitřní části loktů a kolen
Všechny zásahové plochy jsou rovnocené.

Neplatné zásahové plochy
hlava, krk a rozkrok (zakázané zásahové plochy)
ruce od loktů a nohy od kolen dolů (včetně kloubů)
Zásahy
Každý úder musí být veden se zřetelným nápřahem. Každý úder musí být bržděný, rána nesmí
dopadnout plnou silou. Bodat se nesmí. Hole a topora sekyr zásah nezpůsobují. Zásah šípem platí
pouze bambulí a pokud šíp dál nepokračuje v letu. O platnosti zásahu rozhoduje nakonec vždy
zasažený.

Uznání zásahu musí zasažený nahlas ohlásit heslem ”zásah” či jakýmkoliv jeho ekvivalentem podle
pravidel konkrétní hry. Zásah, který zraňuje za více než jeden život (kouzlo, jed…) ohlašuje
útočník heslem ”za dva”, ”za tři” a podobně.

Od jednoho protivníka nemůže hráč dostat více zásahů současně (tedy rychle za sebou) -- po
každém platném zásahu si musí zasažený co nejrychleji odečíst (dle konkrétních pravidel)
příslušný počet životů. Během této doby jej nikdo nemůže zranit (on sám se také nesmí zapojovat
do hry). Poté se musí znovu zapojit do boje a je opět zasažitelný. Tato prodleva by neměla být
delší než pár vteřin. Zásahy vedené současně několika protivníky se řeší podle pravidel konkrétní
hry. Při souseku jsou zraněni oba soupeři.

Při boji se nesmí
bodat nebo naznačovat body
používat jakékoli formy fyzického útoku – údery rukou, kopy, údery hlavicí meče, podrážení nohou,
chytání a držení nepřítele, páky, zápas, prostě cokoli, kdy dojde ke vzájemnému kontaktu těl
obou bojujících
chytat zbraně za čepel či za ostří, chytat protivníkův štít
vykrývat záměrně útoky protivníka neplatnými zásahovými plochami (předloktími, rukama…)
zatlačovat během boje protivníka do nebezpečného terénu či na jakékoliv jinak nebezpečné místo
útočit či tlačit do někoho štítem (zejména v rozběhu)
Při boji se smí zachytit (ale ne delší dobu držet) předloktí útočníka u ruky držící zbraň, jílec
meče nebo topor sekery či palice.

Bezpečnost
Při boji musíte neustále ”hlídat záda” svého protivníka a v případě hrozící kolize (strom, prudký
svah, ležící mrtvola) souboj přerušit.V případě jakéhokoliv bolestivého zásahu (zejména seku do
hlavy) má zasažený právo přerušit na potřebnou dobu souboj! V případě zranění protivníka mu
musíte okamžite poskytnout veškerou potřebnou pomoc, dokud se mu nedostane kvalifikovaného
ošetření! Na nebezpečných místech nebo potmě je boj všeho druhu zcela zakázán!

Mrtvoly
Kdo má nula životů, je mrtvý a nesmí se nijak zapojovat do hry (ani hovorem). Musí si dát meč
(či jinou svou zbraň) za hlavu a přesune se na bezpečné místo.

Závěr
Doplňující a rozšiřující informace mohou být uvedeny v komentářích (nejsou součástí tohoto textu).

Podle dohody organizátorů se tato pravidla budou používat na těchto akcích:
4 Lordi, Beruška, Boj o Silmarilly, Bitva pěti armád, Bitva u Soddenu, Florie, Gawain, Geralt,
Hřbitov dějin, Lakárie, Larp na Elfconu, Lukov, Svět Pravdy, UnicorN a další.

Související články


Diskuze

 Přidat komentář 




› Online 10

› Zeď




čtenář Antilistí
(28.11.23, 19:14)
Já jsem tady furt...

Lakmé
(19.11.23, 17:13)
Taky sem semtam zabloudím, z nostalgie, pro pocit ...

čtenář Donar Tyr
(11.11.23, 01:51)
Ano, občas se sem vracím do minulosti... Je to hezký pocit :).

natir
(06.05.23, 13:33)
Kamarádové, jste tu alespoň občas? Alespoň na skok? Alespoň?

všechny zprávy | RSS


O nokturnu

Nokturno je místem pro všechny milovníky fantasie, dobrého počtení a rozumné rozpravy.

©1999-2024 Skaven

Shrnutí

komentářů: 14769
článků: 557
obrázků: 3653
dílek: 6445
autorů: 866