Čas pro hrdiny
06.05.04 | Skaven | Hry
Pravidla rpg založená na volnosti a jednoduchosti.
Rád bych vám představil svá pravidla RPG z oblasti fantasy.
Jako většina těchto systémů je i tento založen na bázi volného vytváření postavy, takže lze hrát prakticky cokoliv, co si hráč vymyslí a Pán hry schválí.
Vlastnosti:
Základ každé postavy je určen vlastnostmi, je jich celkem devět:
Odolnost - celková tělesná konstituce, fyzický výdrž, necitlivost vůči škrábancům a podobně
Síla - objem svalů a schopnost použít je k různým činnostem, jako zvedání předmětů, vyrážení
Obratnost - rychlost a přesnost pohybů, celková koordinace celého těla
Zručnost - šikovnost prstů a dlaní, v různých případech i šikovnost rtů a jazyka
Vůle - schopnost odolat nátlaku a strádání, psychická vyrovnanost
Charisma - působení na okolí, schopnost tvářit se podle potřeby s skrývat své pocity
Inteligence - bystrost a rychlost rozhodování, logické myšlení
Moudrost - všeobecný rozhled a znalost běžných věcí, schopnost vcítění a vhodného přístupu
Postřeh - rychlost reakcí a také osttrost smyslů
Hodnocení vlastností je vyjádřeno číslem od 1 do 20, byť čísla nižší než 5 se prakticky nevyskytují, a vyšší než 18 také jen vyjímečně.
Dovednosti rozvíjejí schopnosti postavy v konkrétních směrech a je možné si vymymslet prakticky cokoliv, případně skládat dovednosti do sebe.
Dovednosti mají stejný rozsah jako vlastnosti, i když jejich hodnocení málokdy přesahuje 12.
Kouzla se nijak neliší od dovedností, prakticky je každé kouzlo pouze speciální dovednost, která není přístupná všem a může kouzelníka unavit. V Herním systému není určeno, kolik kouzel může postava seslat za den, každé kouzlo má jistou šanci, že postavu více či méně unaví.
Magie obsahuje kromě jiné i popis astrálního prostoru a jeho možností, posmrtných existencí, vytváření různých monster, nemrtvých a elementálů, vyvolávání démonů a jiné zajímavé věci.
Systém testování:
Testování - tedy hody kostkou - je velmi jednoduché. Sečtete hodnocení dovednosti a příslušné vlastnosti, odečtete hod dvacetistěnkou a máte výsledek - čím vyšší, tím lepší. Pokud stojí dvě postavy prosti sobě, hodí si obě, a opět platí, kdo má víc, tak vyhrál. Další pravidla rozšiřují míru úspěchu a neúspěchu, takže lze určit, že schopnější postava zvládla danou činnost lépe než postava necvičená a neschopná.
Systém navíc umožňuje volit míru náhody použitím jiných kostek, je možné házet dvěmi desetistěnkami nebo třemi šestistěnkami, aniž by bylo potřeba na pravidlech cokoliv měnit.
Zkušenosti a zvyšování hodnocení
Ve hře platí, že vše lze zlepšít a co si postava zaplatí, to dostane. Všechno zvyšování probíhá stejným systémem a za stejné body, není ani potřeba žádná tabulka. Zvýšení jakékoliv dovednosti nebo kouzla o 1 stojí tolik zkušeností, kolik je nové hodnocení dovednosti / kouzla. Zvýšení vlastnosti stojí dvojnásobek.
Tedy zvýšení boje mečem 3 na boj mečem 4 stojí 4 body, zvýšení obratnosti z 10 na 11 je za 22 bodů.
Postava se takto tvoří už na začátku, takže celkové zkušenosti odpovídají schopnostem postavy, a dvě postavy se stejnými zkušenostmi jsou v principu stejně silné, byť každá může být dobrá v jiné oblasti.
Nevýhody, alergie a fobie postavy fungují jako záporné dovednosti, omezují postavu ve výkonech, a za to přidávají zkušenostní body.
Na závěr můžu jen dodat, že na pravidlech stále pracuji a dokončuji verzi určenou k případnému vydání.
Jerson
Diskuze